۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

سوءاستفاده ترکيه از آشفتگي دستگاه ديپلماسي ايران براي نزديکي به فلسطينيان

ايرانيان هميشه به کمک نيازمندان شتافته اند حال چه اين نيازمندان داخلي بوده اند چه خارجي . مردم غزه هم مورد کمکهاي انسان دوستانه مردم ايران در مواقع مختلف بوده اند اما دولت فقط با پشتيباني سياسي و نظامي فقط به فکر راهبرد منافع خود براي مقابله با اسراييل است و مردم غزه و فلسطين در برابر مسئولان حماس اهميتي ندارند . سالهاست روز قدس برگزار ميشود و پولهاي هنگفتي جهت تبليغات خرج ميشود اما حسرت رسيدن مقداري پول و يا آذوقه و مايحتاج اوليه به دل مردم غزه مانده است . دولتمردان ايران تنها بوقهاي تبليغاتي هستند اما در واقع اين تبليغات کمکي به مردم فقير و گرسنه غزه نميکند . فقط آتش کينه را تقويت ميکند . حال که ايران دچار بحراهاي بسيار داخلي و خارجي است و از همه مهمتر بحران مشروعيت در داخل ،ابتکار عمل در عرصه جهاني را از دولت ضعيف ايران گرفت . حال کشور ترکيه ميخواهد نقش جديدي ايفا کند و بي سروصدا کاروان بزرگي تهيه ديد و به غزه فرستاد درست است اين کاروان به مشکل خورد و نتوانست کار خود را انجام دهد اما باعث شد مردم غزه در دل خود احساس کند مردمان يک کشورو کمکهاي غيرمسقيم يک دولت بهتر از حمايتهاي شبانه روزي تنها يک دولت از خالد مشعل و ... است . آنها دريافتند که دولت ايران استفاده ابزاري از مسئله غزه ميکند . به همين خاطر ديد مردم غزه به ايران در حال تغيير است و ميتواند جايگاه ايران را در آن منطقه ضعيف کند . البته تصاوير حمله هاي وحشيانه سربازان گمنام به مردم بي دفاع ايران هم بسيار موثر بوده است . و در آخر هم مسئول کاروان گفته بود که کمکهاي ارسالي ايران را قبول نکرده است . حال بايد ديد صحبتهاي رهبر ضعيف و مهمل گوي ايران براي غزه نان و آب ميشود و مردمان غزه ميتوانند شبي را با سيري سربر بالين گذارند يا ارسال محموله هاي مختلف به آن منطقه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر